سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سند تحول بنیادین بزرگ ترین تحول در تاریخ آموزش وپرورش کشور

رئیس شورای آموزش وپرورش حاجی آباد گفت: سند تحول بنیادین بزرگ ترین تحول در تاریخ آموزش وپرورش کشور است.


به گزارش پیارم ، رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان حاجی آباد گفت: همه توجه مسئولین آموزش وپرورش در سال تحصیلی آتی باید معطوف به سند تحول بنیادین آموزش وپرورش بوده وبا تمام قدرت در جهت نیل به اهداف این تحول بزرگ گام بردارند بهرام پور اشرف بیان داشت : سند تحول بنیادین بزرگ ترین تحول هدفمند درتاریخ آموزش وپرورش کشور می باشد زیرا که تمامی جوانب آن به خوبی مورد بررسی قرار گرفته و مورد تایید مقام معظم رهبری می باشد. وی خروجی سند تحول بنیادین را انسانی توانمند به آموخته های دینی دانسته که بتواند ضمن رفع مشکلات خود حقانیت نظام را فریاد زده و انتظارات نظام را به خوبی برآورده سازد.در این جلسه دبیر شورای آموزش و پرورش نیز ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به خصوص جناب آقای عزیزی استاندار محبوب ،آقای آخوندی مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان هرمزگان و آقای مدرس مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس بابت حمایت های همه جانبه در خصوص تهیه تجهیزات هوشمندسازی و لوازم سرمایشی و گرمایشی مدارس شهرستان حاجی آباد ،گزارشی در خصوص سمینار روسا ی آموزش و پرورش سراسر کشوردر تهران و اقدامات صورت گرفته در یک ماه گذشته آموزش و پرورش به حضار ارائه نمود.مهدی سالاری در خصوص املاک مازاد بر نیاز آموزش وپرورش اظهارداشت : تعدادسیزده قطعه زمین مازاد بر نیاز آموزش وپرورش در شهرستان حاجی آباد وجود دارد که در صورت توافق شورا و کسب مجوزهای لازمه به صورت مزایده به فروش خواهد رسید.وی از زیر حد نصاب بودن تعداد دوازده واحد آموزشی شبانه روزی در این شهرستان خبر داده وخاطرنشان ساخت در صورت تامین وسیله ایاب و ذهاب به غیر از مناطق صعب العبور مابقی شبانه روزی های زیر حد نساب تعطیل و به صورت روستا مرکزی اداره خواهند.روز سه شنبه بیست و پنج تیرماه راس ساعت هیجده نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان حاجی آباددر محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزارشد.www.piyarom.ir



      

برنامه ریزی نامناسب اوغات فراغت موجب انحراف جوانان و کشیده شدن آ

جلسه ستاد ساماندهی برنامه های اوقات فراغت جوانان حاجی آباد با هدف غنی سازی برنامه های اوقات فراغت برگزار شد.


به گزارش پیارم  ، بهرام پور اشرف فرماندار حاجی آباد در این نشست با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الله ،و هم زمانی این ایام خجسته با اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان اظهار داشت: در سالجاری با توجه به همزمانی این ایام بایستی در تدوین برنامه های مربوط به غنی سازی اوقات فراغت علاوه بر در نظر گرفتن مواردی چون هدفداری ،تنوع و جذابیت، نسبت به برگزاری کلاسهای آموزش قرآن کریم ، احکام و معارف اسلامی در جهت ایجاد شور و نشاط معنوی اقدام گردد.

پور اشرف ضمن تاکید بر رسالت دستگاه ها در ساماندهی امور مربوط به جوانان اظهار داشت: عدم برنامه ریزی مناسب برای پر کردن اوقات فراغت ،موجب انحراف جوانان و کشیده شدن آنها به سوی بزه کاری می شود به همین دلیل باید طرح ها و برنامه های مناسب و عملی برای پر کردن اوقات فراغت آینده سازان ایران اسلامی  در نظر گرفته شود .

وی تصریح کرد : کلاسهای اوقات فراغت بایستی تمامی رده های سنی را در بر گرفته و علاوه بر ایجاد فضایی شاد و مفرح بستر لازم برای کشف خلاقیت و استعدادهای جوانان و نوجوانان را فراهم سازد.

فرماندار حاجی آباد ابراز امیدواری کرد: در سال جاری با همکاری ادارات و نهادهای ذیربط، برنامه های اوقات فراغت ضمن جلب رضایت جوانان و نوجوانان ، نتایج مطلوب و چشمگیری را به همراه داشته باشد.

 

در ادامه این نشست اعضای ستاد اوقات فراغت شهرستان به بیان دیدگاهها، اقدامات و عملکرد مجموعه تحت مدیریتشان در بحث برگزاری دوره ها و کلاسهای گوناگون و متنوع اوقات فراغت پرداختند و در پایان برای هماهنگی و پشتیبانی فعالیت ستاد در زمینه اردوها ، جلوگیری از فعالیت های موازی و تأمین امکانات مورد نیاز پایگاههای تابستانی تصمیماتی اتخاذ گردید .www.piyarom.ir



      

اعمال شب و روز اول ماه رمضان

علاّمه مجلسی در "زادالمعاد" در فصل آخر اعمال ماه رمضان، برای هر شب از ماه رمضان نمازی را بیان کرده که در مورد شب اول ماه رمضان علاوه بر ادعیه مربوط به رؤیت ماه، اعمال و نماز نیز وارد شده است

علاّمه مجلسی در "زادالمعاد" در فصل آخر اعمال ماه رمضان، برای هر شب از ماه رمضان نمازی را بیان کرده که در مورد شب اول ماه رمضان علاوه بر ادعیه مربوط به رؤیت ماه، اعمال و نماز نیز وارد شده است.

علاّمه مجلسی در زادالمعاد در فصل آخر اعمال ماه رمضان، برای هر شب از ماه رمضان نمازی را بیان کرده که در مورد شب اول ماه رمضان می گوید؛ چهار رکعت نماز اقامه شود و در هر رکعت بعد از حمد 15 مرتبه توحید.

شب اول در آن چند عمل است؛ اوّل آنکه طلب هلال کند و بعضى استهلال این ماه را واجب دانسته اند. دوّم چون رؤیت هلال کرد اشاره به هلال نکند بلکه رو به قبله کند و دستها را به آسمان بلند کند و خطاب کند هلال را و بگوید: رَبّى وَرَبُّکَ اللّهُ رَبُّ الْعالَمینَ اَللّهُمَّ اَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالاْمْنِ وَالاِْیمانِ وَالسَّلامَةِ وَالاِْسْلامِ وَالْمُسارَعَةِ اِلى ما تُحِبُّ وَتَرْضى اَللّهُمَّ بارِکَ لَنا فى شَهْرِنا هذا وَارْزُقْنا خَیْرَهُ وَعَوْنَهُ وَاصْرِفْ عَنّاضُرَّهُ وَشَرَّهُ وَبَلاَّئَهُ وَفِتْنَتَهُ

و روایت شده که حضرت رسول (ص) چون رؤیت مى کرد هلال ما رمضان را روى شریف را به جانب قبله مى فرمود و مى گفت: َللّهُمَّ اَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالاْمْنِ والاِْیمانِ وَالسَّلامَةِ وَالاِْسْلامِ وَالْعافِیَةِ الْمُجَلَّلَةِ وَدِفاعِ الاْسْقامِ وَالْعَوْنِ عَلَى الصَّلاةِ وَالصِّیامِ وَالْقِیامِ وَتِلاوَةِ الْقُرانِ اَللّهُمَّ سَلِّمْنا لِشَهْرِ رَمَضانَ وَتَسَلَّمْهُ مِّنا وَسَلِّمْنا فیهِ حَتّى یَنْقَضِىَ عَنّا شَهْرُ رَمَضانَ وَقَدْ عَفَوْتَ عَنّا وَغَفَرْتَ لَنا وَرَحِمْتَنا.

و از حضرت صادق علیه السلام منقول است که چون رؤ یت هلال نمودى بگو: َللّهُمَّ قَدْ حَضَرَ شَهْرُ رَمَضانَ وَقَدِ افْتَرَضْتَ عَلَیْنا صِیامَهُ وَاَنْزَلْتَ فیهِ الْقُرانَ هُدىً لِلنّاسِ وَبَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى وَالْفُرْقانِ اَللّهُمَّ اَعِنّا عَلى صِیامِه وَتَقَبَّلْهُ مِنّا وَسَلِّمْنا فیهِ وَسَلِّمْنا مِنْهُ وَسَلِّمْهُ لَنا فى یُسْرٍ مِنْک وَعافِیَةٍ اِنَّکَ عَلى کُلِّشَىْءٍ قَدیرٌ یا رَحْمنُ یا رَحیمُ.

همچنین روایت شده است که رسول خدا (ص) در شب اول ماه رمضان این دعا را می ‏خواندند: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أَکْرَمَنَا بِکَ أَیُّهَا الشَّهْرُ الْمُبَارَکُ اللَّهُمَّ فَقَوِّنَا عَلَى صِیَامِنَا وَ قِیَامِنَا وَ ثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَ انْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ اللَّهُمَّ أَنْتَ الْوَاحِدُ فَلا وَلَدَ لَکَ وَ أَنْتَ الصَّمَدُ فَلا شِبْهَ لَکَ وَ أَنْتَ الْعَزِیزُ فَلا یُعِزُّکَ شَیْ‏ءٌ وَ أَنْتَ الْغَنِیُّ وَ أَنَا الْفَقِیرُ وَ أَنْتَ الْمَوْلَى وَ أَنَا الْعَبْدُ وَ أَنْتَ الْغَفُورُ وَ أَنَا الْمُذْنِبُ وَ أَنْتَ الرَّحِیمُ وَ أَنَا الْمُخْطِئُ وَ أَنْتَ الْخَالِقُ وَ أَنَا الْمَخْلُوقُ وَ أَنْتَ الْحَیُّ وَ أَنَا الْمَیِّتُ أَسْأَلُکَ بِرَحْمَتِکَ أَنْ تَغْفِرَ لِی وَ تَرْحَمَنِی وَ تَجَاوَزَ عَنِّی إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ.

از دیگر اعمالی که در شب اول ماه رمضان مستحب است، غسل است. همچنین قرائت دعای جوشن کبیر و دعای چهل و سوم صحیفه سجادیه که در هنگام رؤیت هلال ماه است و نیز زیارت مزار امام حسین(ع) سفارش شده است تا گناهانش ریخته و ثواب حاجیان و اهل عمره آن سال را دریابد.

اعمال روز اول ماه رمضان 

برای روز اوّل چند عمل مستحبّ است: اوّل:غسل نمودن. دوم: دو رکعت نماز اول ماه را بجا آورد و صدقه بدهد.سوم:دو رکعت نماز بخواند، در رکعت اول سوره‏ هاى«حمد» و«انّا فتحنا» را و در رکعت دوم سوره«حمد» و هر سوره دیگرى را که بخواهد بخواند، تا حق تعالى در آن سال بدیها را از او دور سازد، و تا سال آینده در پناه خدا باشد. چهارم پس از طلوع فجر این دعا را بخواند: اللَّهُمَّ قَدْ حَضَرَ شَهْرُ رَمَضَانَ وَ قَدِ افْتَرَضْتَ عَلَیْنَا صِیَامَهُ وَ أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرْآنَ هُدًى لِلنَّاسِ وَ بَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَ الْفُرْقَانِ اللَّهُمَّ أَعِنَّا عَلَى صِیَامِهِ وَ تَقَبَّلْهُ مِنَّا وَ تَسَلَّمْهُ مِنَّا وَ سَلِّمْهُ لَنَا فِی یُسْرٍ مِنْکَ وَ عَافِیَةٍ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ .همچنین قرائت دعاى چهل ‏وچهارم صحیفه کامله را بخواند.www.piyarom.ir




      

بهترین و مناسبترین ثمره ماه مبارک رمضان رسیدن به تقوای الهی است

امام جمعه حاجی آباد در همایش طلایه داران تبلیغ که به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان برگزار شدگفت:بهترین و مناسب‌ترین ثمره ماه مبارک رمضان رسیدن به تقوای الهی است.

به گزارش پیارم،  امام جمعه حاجی آباد ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به فضائل و برتری های این ماه اشاره کرد و با بیان این که مسلمانان باید همه تلاش خود را برای بهره‌برداری معنوی از این ماه با عظمت به ویژه در شب‌های قدر به کار گیرند، گفت: ماه رمضان ماهی است که طبق فرموده پیامبر دارای نسیم رحمت ویژه الهی است و باید با روزه و انجام اعمال عبادی خود را در معرض این عنایت الهی قرار دهیم.

 

وی، با قدردانی از خدمات شایسته حجت الاسلام فوادیان در امور فرهنگی و دینی نسبت به عموم مردم و مبلغان شهرستان گفت:در این ایام اداره تبلیغات اسلامی با اعزام روحانیون به مناطق مختلف شهرستان و برگزاری مراسمات فرهنگی فعالیتهای موثری را انجام می دهد که شایسته تقدیر است.

 

امام جمعه حاجی آباد با بیان این که انسان باید ابتدا از لحاظ ظاهری خود را پاک کند و سپس برای دوری از آلودگی‌های روانی همچون بخل، حسد، دروغ، غیبت و کینه نسبت به نزدیکان تلاش کند، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی بر خودسازی و زدودن درون از گناه و ناپاکی است.

 

وی در ادامه سخنان خود به نقش خطیر روحانیت در ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار داشت: مبلغان دینی باید در این ماه پر فضیلت در جهت تعمیق باورهای دینی مردم نهایت استفاده را انجام دهند.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی است، افزود: بهترین و مناسب‌ترین ثمره ماه مبارک رمضان رسیدن به تقوای الهی است.

در ادامه بهرام پور اشرف فرماندار حاجی آباد با تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه رمضان که با عنوان "ماه مهمانی خدا" نامگذاری شده است مسلمانان با انجام اعمال نیک و جلوگیری از بروز گناه، می‌توانند به استفاده و بهره‌مندی بیشتر خود از این روزهای عرفانی کمک کنند.

 

وی با تأکید بر شناخت و آگاهی مسلمانان نسبت به فلسفه روزه افزود: آگاهی از چرایی روزه و فلسفه این فرضیه الهی در بین مسلمانان می‌تواند تأثیر به‌سزایی در بهره‌مندی بیش از پیش مسلمانان از این ماه الهی داشته باشد.

 

فرماندار حاجی آباد تصریح کرد: از اثرات معنوی روزه می‌توان به صبر، کسب تقوا و درک طبقه مستضعف جامعه به‌عنوان گوشه‌ای از برکات این ماه مبارک اشاره داشت که انسان با درک صحیح و شناخت کافی نسبت به اعمال وارده می‌تواند نهایت استفاده را از ثانیه ثانیه این ماه پربرکت ببرد.

 

وی با بیان اینکه گرایش مردم نسبت به مسائل دینی و مذهبی در این ماه نسبت به سایر ماه‌ها بیشتر است، گفت: این ماه فرصت بسیار مناسبی برای مبلغان دینی و مذهبی است تا به ترویج معارف اهل بیت و تشریح احکام الهی بپردازند.

 

 

پور اشرف در پایان گفت:مبلغان همچنین می بایست در این ماه پر برکت جایگاه ولایت فقیه و نقش آن در انقلاب و دین را برای مردم تبیین کنند.www.piyarom.ir



      

حجاب مایه رستگاری و ریشه ایمان است

مسئول حوزه نمایندگی سپاه حاجی آباد گفت:حجاب مایه رستگاری و ریشه ایمان است و آمورزش خداوند را به دنبال دارد.


به گزارش پیارم حجت اسلام  جواد قنبری بیان داشت: حجاب و پوشش برای زنان به دستور خداوند تعالی است در سوره مبارکه احزاب آیه 59 می فرماید: ای پیامبر به همسران و دختران نت و زنانت مومنان بگوروسری های بلند خود را بر خویش فرو افکنند این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار و آذیت قرار نگیرند.

وی در ادامه افزود:حجاب مایه رستگاری و ریشه ایمان است و آمورزش خداوند را به دنبال دارد به همین جهت است که دشمنان اسلام برای از بین بردن اسلام و ایمان حجاب و عفاف را نشانه گرفتند زیرا اگر بتوانند حجاب را از زن مسلمان بگیرند در واقع ایمان و اسلام را از آنها گرفتند و نابودی اسلام هدف نهایی دشمن است

قنبری ادامه داد: فلسفه حجاب در اسلام زن به مانند طلا گوهر و یاقوت است و برای اینکه از دست خیانتکاران و دزدان محفوظ بماند باید زن را مانند مروارید که در جعبه پنهان است از چشم تبهکاران و اهل فساد پنهان ساخت طعمه آنها نشوند و تنها حجاب ساتر و نگهدارنده زن است

 

وی در پایان افزود: اگر زن در پوشش و حجاب نباشد پیوسته در معرض خطرات و تجاوزات قرار می گیرد.



      
<      1   2   3   4   5   >>   >