سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین و مناسبترین ثمره ماه مبارک رمضان رسیدن به تقوای الهی است

امام جمعه حاجی آباد در همایش طلایه داران تبلیغ که به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان برگزار شدگفت:بهترین و مناسب‌ترین ثمره ماه مبارک رمضان رسیدن به تقوای الهی است.

به گزارش پیارم،  امام جمعه حاجی آباد ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به فضائل و برتری های این ماه اشاره کرد و با بیان این که مسلمانان باید همه تلاش خود را برای بهره‌برداری معنوی از این ماه با عظمت به ویژه در شب‌های قدر به کار گیرند، گفت: ماه رمضان ماهی است که طبق فرموده پیامبر دارای نسیم رحمت ویژه الهی است و باید با روزه و انجام اعمال عبادی خود را در معرض این عنایت الهی قرار دهیم.

 

وی، با قدردانی از خدمات شایسته حجت الاسلام فوادیان در امور فرهنگی و دینی نسبت به عموم مردم و مبلغان شهرستان گفت:در این ایام اداره تبلیغات اسلامی با اعزام روحانیون به مناطق مختلف شهرستان و برگزاری مراسمات فرهنگی فعالیتهای موثری را انجام می دهد که شایسته تقدیر است.

 

امام جمعه حاجی آباد با بیان این که انسان باید ابتدا از لحاظ ظاهری خود را پاک کند و سپس برای دوری از آلودگی‌های روانی همچون بخل، حسد، دروغ، غیبت و کینه نسبت به نزدیکان تلاش کند، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی بر خودسازی و زدودن درون از گناه و ناپاکی است.

 

وی در ادامه سخنان خود به نقش خطیر روحانیت در ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار داشت: مبلغان دینی باید در این ماه پر فضیلت در جهت تعمیق باورهای دینی مردم نهایت استفاده را انجام دهند.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی است، افزود: بهترین و مناسب‌ترین ثمره ماه مبارک رمضان رسیدن به تقوای الهی است.

در ادامه بهرام پور اشرف فرماندار حاجی آباد با تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه رمضان که با عنوان "ماه مهمانی خدا" نامگذاری شده است مسلمانان با انجام اعمال نیک و جلوگیری از بروز گناه، می‌توانند به استفاده و بهره‌مندی بیشتر خود از این روزهای عرفانی کمک کنند.

 

وی با تأکید بر شناخت و آگاهی مسلمانان نسبت به فلسفه روزه افزود: آگاهی از چرایی روزه و فلسفه این فرضیه الهی در بین مسلمانان می‌تواند تأثیر به‌سزایی در بهره‌مندی بیش از پیش مسلمانان از این ماه الهی داشته باشد.

 

فرماندار حاجی آباد تصریح کرد: از اثرات معنوی روزه می‌توان به صبر، کسب تقوا و درک طبقه مستضعف جامعه به‌عنوان گوشه‌ای از برکات این ماه مبارک اشاره داشت که انسان با درک صحیح و شناخت کافی نسبت به اعمال وارده می‌تواند نهایت استفاده را از ثانیه ثانیه این ماه پربرکت ببرد.

 

وی با بیان اینکه گرایش مردم نسبت به مسائل دینی و مذهبی در این ماه نسبت به سایر ماه‌ها بیشتر است، گفت: این ماه فرصت بسیار مناسبی برای مبلغان دینی و مذهبی است تا به ترویج معارف اهل بیت و تشریح احکام الهی بپردازند.

 

 

پور اشرف در پایان گفت:مبلغان همچنین می بایست در این ماه پر برکت جایگاه ولایت فقیه و نقش آن در انقلاب و دین را برای مردم تبیین کنند.www.piyarom.ir