سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهید گمنام سلام

باز امواج ملائک به تلاطم آمد

استخوانهای تو بر شانه مردم آمد

از حضور تو تمام سحر آکنده شده است

بوی گل در همه باغ پراکنده شده است

یــــادشــــون بــخـــیــر




      

باغبان شقایق ها

هشتم خرداد ،

هشتمین سالروز درگذشت خادم الحسین (ع)،

           حاج ذبیح الله هاشمی،

                      پدر بزرگوار شهیدان محمد و ابراهیم هاشمی،

                                                                               تسلیت باد.

تصویر جدا کننده مطلبتصویر جدا کننده مطلبتصویر جدا کننده مطلبتصویر جدا کننده مطلبتصویر جدا کننده مطلبتصویر جدا کننده مطلب

 

آن گنج نهان در دل خانه پدرم بود

هم تاج سرم بود و همی بال و پرم بود

هرجا که زمن نام و نشانی طلبیدند

آوازه ی نامش سند معتبرم بود

تصویر جدا کننده مطلب

 

تصویر + عکس + برادران + شهید + هاشمی + شهید ابراهیم هاشمی + شهید محمد هاشمی



      

نشست کمیته اجرایی طرح هجرت3 در حاجی آباد برگزار شد

جلسه کمیته اجرایی بسیج دانش آموزی با حضور اعضای کمیته و با هدف برنامه ریزی برای اجرای طرح هجرت 3 در دفتر رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان حاجی آباد برگزار شد.


به گزارش پیارم، در این جلسه علیرضا تابش مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان گزارشی از اقدامات بسیج دانش آموزی برای اجرای طرح هجرت3  و اعلام ثبت نام دانش اموزان برای اجرای طرح مذکور خبر داد.

 

در ادامه جلسه سرگرد اباذر سالاری فرمانده  ناحیه حاجی آباد ،در مورد اجرای طرح هجرت 3 توضیحاتی ارائه داد و این طرح را از جمله برنامه های مهم سازمان بسیج عنوان کردند و خواستار همکاری در شناسایی مدارسی که نیاز به رنگ آمیزی دارند شد و افزود برای تعامل هرچه بیشتر مجریان این طرح  توجیه شوند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: هدف از اجرای این برنامه ایجاد فضای مناسب برای دانش آموزانی است که با فرهنگ سازی مناسب می خواهند در عرصه های مختلف با کار و زندگی اجتماعی بیشتر آشنا شوند.

 

وی  نیز در ارتباط با برنامه ریزی مشترک آموزش وپرورش و سپاه در جهت اجرای طرح هجرت 3 و اوقات فراغت دانش آموزان مطالبی عنوان کرد .

 

سالاری ریاست آموزش وپرورش حاجی آباد  نیز به همفکری و همکاری دو جانبه با حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی در جهت برنامه ریزی برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان واجرای طرح هجرت 3 با مشارکت دانش آموزان تاکید کرد.

 

سالاری در ادامه افزود: در حال حاضر 8 مدرسه شناسایی شده که 5 مدرسه در سطح شهر 3 مدرسه در هاشم آباد احمدی و شمیل می باشند.

 

در ادامه این جلسه، مسوولان دستگاه های مرتبط با طرح هجرت 3 در خصوص برنامه های مختلف از جمله برگزاری کلاس های تقویتی و مسایل علمی و فرهنگی دانش آموزان پیشنهادهایی را ارایه کردند.

 

 

 

 

طرح هجرت سه به همت ناحیه مقاومت بسیج و به منظور آشنایی دانش آموزان عضو بسیج با فعالیت های عمرانی و اجتماعی در مناطق محروم و دور افتاده روستایی در ایام تابستان از 21 مرداد آغاز به مدت 10روز  برگزار می شود.

www.piyarom.ir



      

اعجاز عرقیات گیاهی در رفع گرمازدگی

گیاه شناس محلی می گوید: عرقیات گیاهی مختلف برای رفع گرمازدگی و مقابله با داغی تابستان قابل استفاده است.

 

خانم هاشمی فروشنده گیاهان دارویی در گفتگو با پیارم گفت:  و در فرهنگ ایرانیان استفاده از انواع عرقیات گیاهی مانند شاتره ، کاسنی ، بید مشک ، گلاب ، آویشن ، پونه ، نعنا ، عرق بهار نارنج ، چهل گیاه و غیره رواج بسیاری داشته است.

در طب سنتی برای رفع گرما زدگی در روزهای داغ بیشتر از عرقیات گیاهی مصرف می شود که طبیعت سردی دارند .

به گفته وی ثابت شده است که عرق گیاهان دارویی خواص درمانی و دارویی مخصوص خود را دارا هستند که البته نحوه تجویز انواع عرقیات گیاهی و دارویی بستگی به مزاج و طبع سرد و گرم افراد دارد .

**** چند عرق گیاهی خنک کننده

کارشناس ارشد تغذیه از شاتره و کاسنی به عنوان دو عرق گیاهی قوی که خاصیت بسیار خنک کننده دارد نام برد و گفت: عرق شاتره و کاسنی برای همه افراد عادی و عامه مردم تجویز نمی شود بلکه برای آن دسته از افرادی که شغل آنان به نوعی با منبع حرارتی مانند نانوایان ، ریخته گران ، کارگران و کسانی که ساعات های طولانی در زیر نور خورسید مشغول به فعالیت هستند مناسب است.

به گفته وی شاتره نشاط آور، خنک‌کننده، صفرابر با طعم بسیار ملایم و بوی مطبوع است و عملکرد کبد را تقویت کرده و خاصیت ضد‌نفخ و اشتهاآوری دارد.

شاتره نیز طبع سردی دارد و در بهبود بیماری‌های پوستی و اگزما بسیار مفید است و در برطرف کردن زردی پوست ،دفع سموم بدن ، تنظیم هورمون‌ها و برطرف کردن تب و سرفه ناشی از گرمی‌ها و رفع التهابات بدن موثر است .

وی همچنین به خواص درمانی عرق کاسنی اشاره کرد و گفت: عرق کاسنی برای تصفیه خون، تقویت معده مناسب است و عملکرد کبد را بهبود بخشیده و برای انسداد مجاری صفراوی، نارسایی و قولنج های کبدی مفید است .

به گفته وی عرق کاسنی برای ضعف اعصاب، ضعف چشم و فشار خون مفید است و طبیعت سردی دارد و از این عرق می توان برای رفع گرما زدگی استفاده کرد .

وی همچنین از عرق خارشتر و بید مشک به عنوان دیگر عرقیات سرد یا خنک کننده نام برد و گفت: عرق خارشتر ادرار آور بوده و برای عملکرد کلیه ودفع سنگ کلیه بسیار مفید است و التیام بخش زخم ها محسوب می شود .

*** چند شربت خانگی از عرقیات گیاهی

کارشناس تغذیه دراین باره اظهار داشت : شربت بیدمشک بهترین و مناسب ترین انتخابی است که همگان می توانند به راحتی آن را تهیه کنند که یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی‌ها محسوب می شود.

به گفته وی بید مشک خاصیت آرامبخشی ، مقوی قلب ، تقویت معده و دستگاه گوارش ، تقویت اعصاب ، نشاط آور است و بیشتر به سالمندان توصیه می شود .

به گفته این کارشناس تغذیه، خاکشیر نیز مانع از گرما زدگی می شود و برای رفع عطش در تابستان بسیار مناسب است، با اضافه کردن انواع عرقیات گیاهی به خاکشیرمی توان شربت با طمع های متفاوت برای اعضای خانواده تهیه کرد .

به گفته وی خاکشیر التهاب کلیه را برطرف کرده و برای از بین بردن کهیر و التهابات پوستی مفید است .خاکشیر خاصیت ضد میکروبی دارد و حاوی ویتامین ث است و برای بیماری های روده ای و رفع اسهال مفید است .

وی از شربت سکنجبین نیز به عنوان یکی دیگر از روش های مناسب مقابله با گرمازدگی نام برد و گفت: این شربت طبع سرد و خنکی دارد و التهابات ناشی از گرما را کاهش می دهد و همچنین صفرا بر بوده و از التهاب حرارت معده می کاهد و بلغم معده و روده را خارج می کند.

شربت تخم شربتی هم دارای خاصیت مشابهی است؛ این شربت برای روزهای داغ بسیار مفید است. انرژی زا و دارای آنتی اکسیدان قوی می باشد و برای رفع التهاب مجاری اداری بسیار مناسب است. ماده ژله ای تخم شربت رفع عطش می کند و دارای آهن ، کلسیم ؛ پتاسیم و پروتئین فراوان است.

شربت بهار نارنج آرامبخش و برای تسکین اعصاب ،سردرد، افسردگی ، تپش قلب مفید است و به عنوان شربت خنک و خوشبو در خانواده ها مرسوم شده است.

مدرس طب سنتی اظهار داشت: اضافه شدن انواع عرقیات گیاهی به شربت های خانگی به آنها خواص درمانی می بخشد.

وی توصیه کرد : پیش از مصرف عرقیات گیاهی ضروری است از خواص دارویی و درمانی آنها مطلع شد.منبع: www.piyarom.ir



      

خوردن اسفناج در رفع تشنگی موثر است

اشگاه اطلاع رسانی پیارم حاجی آباد - خوردن اسفناج در رفع تشنگی موثر است


اسفناج گیاهی است سرشار از کلروفیل و پروتئین و کارش نه تنها کمک به عمل هاضمه و تحریک ترشحات معدی، کبدی، لوزالمعدی و غدد داخلی است بلکه مواد معدنی قابل توجهینیز در بر دارد  .
این گیاه دارای مقداری آهن، منیزیوم، فسفر، ید و مقداری مواد معدنی است که با عنوان " عناصر قلیل" نام میبرند و جهت تعادل اعمال حیاتی بدن بسیار لازم می باشند .

? خواص دارویی : 
برگ اسفناج از نظر طب قدیم ایران کمی سرد و تر است و برخی عقیده دارند که متعادل است یعنی نه سرد است و نه گرم

Aخوردن اسفناج پخته یا بورانی در رفع تشنگی موثر است

 

 برگ اسفناج منبع غنی ویتامین A ، B3 ، C و آهن و پتاسیم می باشد . 
? بدن را قلیایی می کند . 
? خنک کننده است و برای پائین آوردن تب مفید است . 
? ورم روده کوچک را رفع می کند . 
? برای ورم ریه مفید است . 
? ملین است و یبوست را برطرف می کند . 
? برای لاغر شدن و وزن کم کردن مفید است . 
? خوردن اسفناج در رفع تشنگی موثر است . 
? برای از بین بردن ورم و درد گلو مفید است . 
? بهترین دارو برای کسانی است که مبتلا به کم خونی هستند . 
? اسفناج روده بزرگ را تمیز می کند . 
? ترشحات لوزالمعده را افزایش می دهد . 
? اسفناح سبزی مفید برای تقویت اعصاب است . 
? اسفناج برای رفع بیماری آسم و گرفتگی صدا بسیار موثر است . 
? رماتیسم و نقرس را درمان می کند . 
? برای زیاد کردن شیر در مادران شیر ده موثر است . 
? تخم اسفناج ملین و خنک کننده است . 
? تخم اسفناج برای برطرف کردن ورم کبد و یرقان مفید است . 
? اسفناج تعداد گلبولهای قرمز خون را افزایش می دهد . 
? اسفناج را در سالاد خود بریزید و میل کنید . 
? اسفناج کلسترول خون را پائین می آورد . 
? آش اسفناج با گشنیز برای سردردهایی که ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است مفید می باشد . 
? تحقیقات دانشمندان نشان داده است که اسفناج در پیشگیری سرطان روده بزرگ ، معده ، پروستات ،‌حنجره و رحم موثر است . 
? مضرات : 
اسفناج برای بیماران مبتلا به ورم مفاصل و سنگهای کلیه و مثانه مناسب نیست ضمنا آنهائیکه سرد مزاج هستند باید اسفناج را با ادویه گرم نظیر زنجبیل میل نمایند . 
زنده رود

خوردن اسفناج پخته یا بورانی در رفع تشنگی موثر است. غرغره آب خام یا پخته اسفناج، برای از بین بردن ورم و درد گلو مفید است. همچنین برای رفع سرفه‌های خشک،برگ اسفناج را با جو پوست کنده و روغن بادام بپزید و بخورید.


خوردن اسفناج از سرطان جلوگیری می‌کند، مخصوصا در افرادی که به مصرف الکل و سیگار عادت دارند. اسفناج، کلسترول خون را پایین می‌آورد. بهترین دارو برای کسانی است که مبتلا به کم خونی هستند. اسفناج مانند جارو، روده بزرگ را تمیز می‌کند.

اسفناج، سبزی مفیدی برای تقویت اعصاب است. اسفناج، تعداد گلبول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد، بنابراین بهترین دارو برای افراد مبتلا به کم خونی است.

اسفناج، تعداد گلبول های قرمز خون را افزایش می‌دهد. اسفناج اسیدیته خون را کم می‌کند و عضلات و استخوان‌ها را تقویت می‌کند.

منبع:سایت:www.piyarom.ir



      
<   <<   6   7   8      >