سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چشمه سبز پوشان یکی از زیباترین و مهمترین جاذبه های شهرستان حاجی

چشمه سبز پوشان یکی از زیباترین و مهمترین جاذبه های شهرستان حاجیآباد است که توجه گردشگران زیادی را جلب می کند.

به گزارش   پیارم حاجی آباد، چشمه سبز پوشان در منطقه ای زیبا، سرسبز، خوش آب و هوا، در میان نخلستان های روستای برغنی، در 25 کیلومتری جنوب شهر حاجی آباد واقع شده است. در حالیکه روزهای گرم تابستان با دمای هوای بیش از 40 درجه سانتیگراد شهرهای استان هرمزگان را در برگرفته ،مناطق دیدنی حاجی آباد ازجمله، چشمه سبز پوشان، آبشار تزرج، دهنه بخوان و روستای خوشن آباد میزبان مسافرانی است که از جای جای استان به این مکان ها سفر می کنند، می باشد .

 

 



      

تزرج؛ آبشاری در قلب نخلستان های گرم جنوب

روستای تزرج را به عنوان زیباترین روستای گردشگری جنوب معرفی می کنند روستایی که در میان نخلستان ها و کوهستان گرم و تفتیده حاجی آباد قرار دارد و آبشار تزرج با زیبایی منحصر به فرد خالق زیباترین خلقت طبیعی خداوند شده است.


به گزارش پیارم، اگر در مسافرت فقط به مقصد فکر نکنی و به زیبایی های مسیر بیشتر توجه کنی، آنوقت لذت مسافرت خیلی بیشتر می شود .آبشار تزرج یکی از زیباترین جاذبه های استان هرمزگان است که توجه گردشگران زیادی را جلب می کند. این آبشار در منطقه ای زیبا، سرسبز، خوش آب و هوا، در میان نخلستان های روستای تزرج در جنوب غربی شهر حاجی آباد واقع شده است.

شاید بارها مسیر کرمان - بندر عباس را رفت یا آمد کرده باشید  و هر بار که از حاجی آباد به طرف بندر رد شده اید تابلوی "آبشار تزرج" را دیده اید ولی به جهت اینکه مقصد غیر از آنجا بوده است همچون سایر جاذبه ها از کنار آن گذشته اید و لذت تماشای یک آبشار را در میان کوهستان گرم و تفتیده را تجربه نکرده اید.

جاده زیبایی از میان نخلهای بلند به آبشار می رسد . آبی که قرار است نخلستان زیر دست را مشروب کند از ارتفاع پنجاه متری به میان نخلستان سرازیر است و صحنه جالب و بدیعی خلق می کند. این جاذبه گردشگری در فاصله 160 کیلومتری بندرعباس قرار دارد .

تزرج یکی از روستاهای زیبای شهرستان حاجی آباد است که در جنوب غربی و 25 کیلومتری شهرستان حاجی آباد هرمزگان واقع شده است. این روستا دارای مردمان خونگرم و مهمان دوست که سالانه پذیرای هزاران نفر از هموطنان و گردشگرن داخلی و خارجی است.

 

از جمله عواملی که این روستای زیبا را از روستاهای دیگر متمایز می کند آسیاب‌های آبی، است، که دیگر جاذبه‌های گردشگری روستای تزرج است. این روستا به دلیل قدمت و نوع این آسیاب‌ها اشتهار یافته است و می توان به چشمه های زیبای سربر افکننده از دل کوه اشاره کرد که یکی از هزاران زیبایی های این روستا را شامل می شود.

 

روستای تزرج با چشم‌انداز رنگارنگ باغات مرکبات و نخلستان، هوای بسیار لطیف و مساعد در ایام عید و فصول پاییز و زمستان، شرایط مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می‌آورد.

 

آبشار تزرج، که از ارتفاعات پیرامون روستا سرازیر می‌شود، یکی از زیباترین آبشارهای مناطق جنوبی ایران است و جذابیت خاصی به این روستای گرم جنوبی بخشیده است. این آبشار در یک کیلومتری شمال غرب روستا واقع شده و اطراف آن از نخل و گیاهان طبیعی پوشیده شده است.

 

روستای تزرج در 25 کیلومتری جنوب حاجی آباد به سمت بندرعباس، جاده ای فرعی جدا می شود که پس از طی مسافت حدود 10 کیلومتر در جوار رودخانه حاجی آباد و ادامه مسیر از دو راهی تزرج به سمت راست به مسافت یازده کیلومتر به روستای تزرج خواهد رسید. این مسیر با گذر از روستای معدنوییه به محلی زیبا با نخلستان هایی انبوه و مردمانی خونگرم و اقامتگاهی وسیع منتهی می شود که در جوار آبشار زیبا و خروشان است.

 

پلکانی سبز شما را به بالای آبشار هدایت می کند و نخلستان هایی را می بینید که تا دور دست ها در حال تسبیه خدایند، در کوهپایه ها درختان صدر، کنار و انجیر به همراه گیاهان سرسبز، مناظری بکر و تماشایی ایجاد کرده اند.

 

آسیاب های آبی شهرستان

 

 

آسیاب های آبی حاجی آباد به صورت غیرفعال و متروکه در تعدادی از آبادی ها به چشم می خورند. به دلیل آب های زیرزمینی و روزمینی فراوان در حاجی آباد، آسیاب های آبی در گذشته مورد استفاده مردم بوده اند. آسیاب های تزرج، آسیاب های فارغان، آسیاب برغنی، آسیاب سه چشم و آسیاب سعادت آباد از مهمترین آسیاب های آبی حاجی آباد هستند. 




      

اعجاز عرقیات گیاهی در رفع گرمازدگی

گیاه شناس محلی می گوید: عرقیات گیاهی مختلف برای رفع گرمازدگی و مقابله با داغی تابستان قابل استفاده است.

 

خانم هاشمی فروشنده گیاهان دارویی در گفتگو با پیارم گفت:  و در فرهنگ ایرانیان استفاده از انواع عرقیات گیاهی مانند شاتره ، کاسنی ، بید مشک ، گلاب ، آویشن ، پونه ، نعنا ، عرق بهار نارنج ، چهل گیاه و غیره رواج بسیاری داشته است.

در طب سنتی برای رفع گرما زدگی در روزهای داغ بیشتر از عرقیات گیاهی مصرف می شود که طبیعت سردی دارند .

به گفته وی ثابت شده است که عرق گیاهان دارویی خواص درمانی و دارویی مخصوص خود را دارا هستند که البته نحوه تجویز انواع عرقیات گیاهی و دارویی بستگی به مزاج و طبع سرد و گرم افراد دارد .

**** چند عرق گیاهی خنک کننده

کارشناس ارشد تغذیه از شاتره و کاسنی به عنوان دو عرق گیاهی قوی که خاصیت بسیار خنک کننده دارد نام برد و گفت: عرق شاتره و کاسنی برای همه افراد عادی و عامه مردم تجویز نمی شود بلکه برای آن دسته از افرادی که شغل آنان به نوعی با منبع حرارتی مانند نانوایان ، ریخته گران ، کارگران و کسانی که ساعات های طولانی در زیر نور خورسید مشغول به فعالیت هستند مناسب است.

به گفته وی شاتره نشاط آور، خنک‌کننده، صفرابر با طعم بسیار ملایم و بوی مطبوع است و عملکرد کبد را تقویت کرده و خاصیت ضد‌نفخ و اشتهاآوری دارد.

شاتره نیز طبع سردی دارد و در بهبود بیماری‌های پوستی و اگزما بسیار مفید است و در برطرف کردن زردی پوست ،دفع سموم بدن ، تنظیم هورمون‌ها و برطرف کردن تب و سرفه ناشی از گرمی‌ها و رفع التهابات بدن موثر است .

وی همچنین به خواص درمانی عرق کاسنی اشاره کرد و گفت: عرق کاسنی برای تصفیه خون، تقویت معده مناسب است و عملکرد کبد را بهبود بخشیده و برای انسداد مجاری صفراوی، نارسایی و قولنج های کبدی مفید است .

به گفته وی عرق کاسنی برای ضعف اعصاب، ضعف چشم و فشار خون مفید است و طبیعت سردی دارد و از این عرق می توان برای رفع گرما زدگی استفاده کرد .

وی همچنین از عرق خارشتر و بید مشک به عنوان دیگر عرقیات سرد یا خنک کننده نام برد و گفت: عرق خارشتر ادرار آور بوده و برای عملکرد کلیه ودفع سنگ کلیه بسیار مفید است و التیام بخش زخم ها محسوب می شود .

*** چند شربت خانگی از عرقیات گیاهی

کارشناس تغذیه دراین باره اظهار داشت : شربت بیدمشک بهترین و مناسب ترین انتخابی است که همگان می توانند به راحتی آن را تهیه کنند که یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی‌ها محسوب می شود.

به گفته وی بید مشک خاصیت آرامبخشی ، مقوی قلب ، تقویت معده و دستگاه گوارش ، تقویت اعصاب ، نشاط آور است و بیشتر به سالمندان توصیه می شود .

به گفته این کارشناس تغذیه، خاکشیر نیز مانع از گرما زدگی می شود و برای رفع عطش در تابستان بسیار مناسب است، با اضافه کردن انواع عرقیات گیاهی به خاکشیرمی توان شربت با طمع های متفاوت برای اعضای خانواده تهیه کرد .

به گفته وی خاکشیر التهاب کلیه را برطرف کرده و برای از بین بردن کهیر و التهابات پوستی مفید است .خاکشیر خاصیت ضد میکروبی دارد و حاوی ویتامین ث است و برای بیماری های روده ای و رفع اسهال مفید است .

وی از شربت سکنجبین نیز به عنوان یکی دیگر از روش های مناسب مقابله با گرمازدگی نام برد و گفت: این شربت طبع سرد و خنکی دارد و التهابات ناشی از گرما را کاهش می دهد و همچنین صفرا بر بوده و از التهاب حرارت معده می کاهد و بلغم معده و روده را خارج می کند.

شربت تخم شربتی هم دارای خاصیت مشابهی است؛ این شربت برای روزهای داغ بسیار مفید است. انرژی زا و دارای آنتی اکسیدان قوی می باشد و برای رفع التهاب مجاری اداری بسیار مناسب است. ماده ژله ای تخم شربت رفع عطش می کند و دارای آهن ، کلسیم ؛ پتاسیم و پروتئین فراوان است.

شربت بهار نارنج آرامبخش و برای تسکین اعصاب ،سردرد، افسردگی ، تپش قلب مفید است و به عنوان شربت خنک و خوشبو در خانواده ها مرسوم شده است.

مدرس طب سنتی اظهار داشت: اضافه شدن انواع عرقیات گیاهی به شربت های خانگی به آنها خواص درمانی می بخشد.

وی توصیه کرد : پیش از مصرف عرقیات گیاهی ضروری است از خواص دارویی و درمانی آنها مطلع شد.



      

کشت چغندر در سازمان ملل! +پوستر

کشت چغندر در سازمان ملل! +پوستر

شاید باورشان شده ساده لوحان، تئوری مک لوهان را در مورد دهکده جهانی و خود را کدخدا می‌دانند که یک نفر است که حکم می‌کند.

این شورای حقوق امریکا و صهیونیسم است در سازمان ملل (جمع دو ملت) که آزادترین انتخابات ملت آزاد ایران را آزاد نمی‌داند چون خودش که ملتی دیگر است در آن حضور ندارد!

شاید باورشان شده ساده لوحان، تئوری مک لوهان را در مورد دهکده جهانی و خود را کدخدا می‌دانند که یک نفر است که حکم می‌کند و چون دِه زاده است، چیزی از لیبرال دموکراسی نمی‌داند و حق می‌دهد به خودش که همه جا دخالت کند.

 

و ضمناً کدخدای پر کاری است که مسائل خانه خود را رها کرده به طوری که رو به فروپاشی می‌رود و فقط عزم به دخالت در امور خانه‌های دیگران می‌کند؛ کدخدا چغندر هم کاشته...



      

نجاستی که با تمام آبهای آزاد جهان پاک نمیشود

نجاستی که با تمام آب‌های آزاد جهان پاک نمی‌شود

خباثت و نجاست سیاست آمریکا، تمام ریزه خوارانش و حتی مدعیان حقوق بشر که بر خلاف نام‌هایشان هم تلخند و هم لاعباد... را نمی‌شود پاک کرد با تمام آب‌های آزاد و غیر آزاد دنیا.

خبرگزاری فارس: نجاستی که با تمام آب‌های آزاد جهان پاک نمی‌شود

به گزارش سرویس فضای مجازی پیارم نوشت: 12 تیر سالگرد روزیست که تنفر ما از آمریکا یک مرحله بیشتر می‌شود؛ آری، همان روزی که به دستور سران کاخ به ظاهر سفید تعداد 290 سرنشین بی‌پناه در اوج مظلومیت و بی‌گناهی مانند یک گل، پرپر شدند.

16خدمه، 53 زن و 65 بچه 2 ماهه تا 12 ساله، 156مرد ایرانی، پاکستانی و هندی و بعضاً اروپایی تنها به جرم اینکه سوار بر هواپیمایی نظام جمهوری اسلامی، خار چشم آمریکا یعنی ایران شده‌اند، بر بالای آب‌های نیلگون همیشه فارس پر پر شدند؛ حمله‌ای ناجوانمردانه...

درست است خباثت و نجاست سیاست آمریکا و تمام ریزه خوارانش چه از شیوخ عرب چه از تجار و سیاسیون عجم و حتی مدعیان حقوق بشر که بر خلاف نام‌هایشان هم تلخند و هم لاعباد... را نمی‌شود پاک کرد با تمام آب‌های آزاد و غیر آزاد دنیا.

اما نکته قابل توجه اینجاست که پیکر مطهر همین مسافران بهشت که در آبهای آزاد! به جرم بی‌گناهی شناور شد برای همیشه صفت انسانیت را از نام‌های این نااهلان و نامردان عالم پاک کرد.

و چه قدر زشت می‌شود آمریکا با برچسب مبارزه با تروریسم...

امروز آمریکا دارد جزای اعمالش را می‌دهد؛ بیداری اسلامی که امروز گریبانگیر آمریکا و ایادیش شده ضربه شصتی است از نظام ضد ظلم و ضد وحشیگری و ضد بی‌منطق بودن یعنی جمهوری اسلامی ایران.

امروز ما به رهبری اماممان سید علی خامنه‌ای با هر حرکتمان خنجری در قلب کاخ سفید فرو می‌بریم از حماسه سیاسی بگیر تا زنده نگه داشتن نام شهدای فتنه 88، شیخ حسن شحاته، پرواز ایرباس یا همان مسافران بهشت و الحق که تمامی این سلسله سبز از سال 42 تا 92 مسافر بهشتند؛ هر حادثه‌ای چه تلخ و چه شیرین قوتی است بر اندام تنومند ایران اسلامی و خنجری است در قلب آمریکایی که رو به انزواست...

حالا این مزدوران چه به نوچه‌های خود مدال افتخار و جایزه صلح نوبل و یا حتی جایزه‌های سینمایی هم بدهند یا ندهند چیزی از قله پستی و فرومایگیشان کم نمی‌کند.

روزی خواهد رسید ماتحت لوای انقلاب جهانی مهدی (عج) انتقاممان را از قاتلین عمار و سمیه در قبل از حکومت اسلامی رسول الله... تا قاتلین بی‌گناهان امروز فلسطین، عراق و سوریه خواهیم گرفت.

آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر...

 

رفقای ظلم ستیز من، مطلبی، پوستری ، کلیپی هر چند ناقابل است در پیشگاه خونشان اما مرحمی است بر قلب مهدی فاطمه به یقین.



      
<   <<   6   7   8      >